Gamla foton

Satt och letade inspiration om något att skriva som inlägg. Började kolla gamla foton för att se om jag hade några bra före/efter bilder av renoveringen. Fann några som var från under renovering, men de kommer inte idag. Det är ju tio år snart tolv år sen så det är på papperskopior som jag måste scanna in först.
Men det var mycket kort från när barnen var mindre. Saknar den tiden lite. Det finns en del kort på dem när de kramas och håller varandra i handen. Tror inte jag skulle kunna få dem att göra så nu. Men det var mest från när dottern var nyfödd tills ett eller två år och då har hon kanske inte hunnit bli den retsticka hon nu är.
Kort från BB, kort från dopen, födelsedagar mm. Då börjar man tänka tillbaka och undra vart tiden tagit vägen. Vad fort det har gått. En del minns jag ju som igår (och en del minns jag inte alls).
Eftersom jag är VÄLDIGT dålig på att sätta i fotoalbum så finns alla kort i sina originalfickor och det är visst en hel del. Och jag är inte den som tagit mycket kort så det är från många år tillbaka.
Här en bild på mitt "fotoskåp". Jag har tagit ut hälften av "fickorna" så det här är bara hälften.


Nu mer har jag så klart digitalkamera så nu har jag inte fullt med papperskopior som aldrig kommer in i album, nu har jag i stället en massa foton i datorn och på skivor som aldrig blir utskrivna till papperskopior (hur mycket jag än menar att beställa de bästa korten och sätta in i album).
Borde (måste) bli bättre på att sätta in i album eller i allafall skriva vad det är och från när på korten innan jag glömt allt.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det sämsta med dagens fotografering är ju om datorn skulle krascha... Min förra bärbara dator la ihop, men som tur var då var att jag var duktig på att bränna på skivor. Det har jag inte gjort på ett år snart...

2009-01-24 @ 12:59:41
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0