"Första" vardagen efter lovet

Äntligen ska vi försöka få lite rutiner igen. Sena kvällar och sena mornar har det varit i tre veckor nu. Så idag var det dags att försöka komma upp i tid. Det gick faktiskt över förväntan. Jag gick upp andra eller tredje gången klockan ringde (fattar inte varför jag inte kan ta mig upp på första, men jag måste snooza ett par gånger). Barnen kom upp efter jag väckt dem tre gånger. De hann äta frukost i lugn och ro. Inget stress och det är ovanligt här hemma. Vi får se hur det går imorgon. Det är lättast första dagen;).

Till måndan börjar jag. Då ska jag försöka gå upp ännu tidigare än idag. Puh... våndas redan. Funderar på att bli "hemmafru". Tänk att få gå hemma hela dagarna och städa, tvätta, baka, laga mat och alltid vara hemma och passa upp man och barn... låter inte det ut som en lyxtillvaro?

Hörde ett reportage på radion idag om att man skulle våga förändra arbetslivet och prova nya vägar. Men för det behöver man ju ett arbete att förända;).

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä fy, hemmafru på heltid skulle jag INTE vilja vara. Blir så less på allt hemarbete på bara nån vecka som jag varit hemma nu. Men att jobba lite grann (typ halvtid) och vara hemma resten, det vore nog idealet! Om man inte behövde så mycket materellt så kanske man skulle klara sig med mindre inkomst...

2009-01-08 @ 21:14:00
URL: http://gottobladat.blogg.se/
Postat av: Petra

hemmafru??? usch va trist det lät.... kanske skulle stå ut 1 vecka!!

2009-01-08 @ 21:20:19
Postat av: Sara~Candis

Nej det är verkligen sjukligt tråkigt. Är arbetslös och går bara hemma hela dagarna. Känns som att de enda livet går ut på är att städa?! Nej usch..

2009-01-08 @ 21:25:49
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Jennie Över

Usch! Jag tycker det låter som en mardröm.Har varit hemma i 358 dagar och har precis börjat jobba. Sköööööönt! Undrar om jag säger det efter några månader;)

2009-01-08 @ 21:28:19
Postat av: Sara

Tror som Malin, halvtid eller så vore nog lagom.

Då kanske man skulle hinna med allt annat oxå.

Fast det har man i stället inte råd med, trist!

2009-01-08 @ 22:57:09
Postat av: Monica "Commandoran"

Tänk att ingen skulle kunna tänka sig att vara hemma på heltid!? Inte jag heller. Jobba hemma utan lön? "Slaveri" är väl inte tillåtet?

2009-01-09 @ 21:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0