"Datanörd"

Jag har blivit något av en datanörd enligt vissa. Javisst, jag har suttit några timmar framför datorn de senaste kalla dagarna.

Jag blir så nöjd med mig själv när jag lyckas göra ändringar i bloggen, och det fungerar! Under de senaste dagarna har jag lagt till dagens namn, ändrat och fixerat bakgrunden och lagt till ett "snöfall" (som jag senare även kunde ta bort utan missöden). 
http://www.designadinblogg.se/ har jag fått mest hjälp av. En jättebra sida om man vill ha hjälp med bloggdesignen. Jag har även googlat runt lite för att leta efter hjälp till olika grejer.

Skulle vara kul att gå en kurs och lära sig mer om "webdesign" och även bildredigering. Hade möjlighet att läsa en fotokurs på 3 hp i höstas men tiden räckte inte till. Just nu ångrar jag att jag inte gick iallafall. De lärde sig en del i photoshop tror jag. Vet att någon skickat intresseanmälan om kurs till ABF så vi får väl se hur det blir.

Jag tycker jag har lyckats ganska bra med att göra ändringar i min design.
Från att sett ut så här i från början:




Ser den nu ut så här:


Jag är ganska nöjd. Och detta har jag klarat alldeles själv, men jag har suttit många sena kvällar.

Kollar man in andras bloggar, exempelvis tonåringars, så ändrar de design som andra byter kläder. För det första så kan jag inte med hur man gör allt de som de gör, och sen har jag inte den tiden det skulle ta för mig om jag nu skulle vilja ändra ofta och mycket. Men det är kul att kolla in andras designer och om de förändrar något. Det märks att barn idag är vana datorer på ett annat sätt än vad jag är.

Mina barn kan inte fatta att jag inte hade dator när jag var liten (eller mobiltelefon). Javisst, att det fanns datorer och mobiltelefoner men det var ju inget som ALLA hade. När man tänker tillbaka har den tekniska utvecklingen gått väldigt fort framåt. För  jag är ju inte gammal. Jag förstår de gamla som inte vill ha mikrovågsugn och mobiltelefon. Det är säkert krångligt att använda för de som inte har haft sådant de första sjuttio åren av sitt liv. Sen är jag väldigt imponerad av de äldre som verkligen kan med datorer och mobiltelefoner.

Undrar vad det är som jag kommer "att inte förstå mig på" när jag blir gammal?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är ju rena proffset på detta du!!! Kolla in min nya katastrof då...

2009-01-07 @ 19:27:18
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Malin

Duktig du är!!

2009-01-07 @ 22:22:43
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag har nu lagt in samma "ursprungsmall" som du. Har lyckats ändra färg på bakgrund, har gjort mig en egen header, men det är bara en liten del av den som sticker upp bakom själva bloggdelen... jag blir så frustrerad!!! Men jag har gjort mig en testblogg som jag provar mig fram på. Det sämsta är att just nu är jag fruktansvärt trött så jag måste nog sova snart...

2009-01-09 @ 23:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0