Brrr... va' kallt!

Det ser jättefint ut när man tittar ut. Solen skiner, alldeles blå himmel och så tittar man på temperaturen, -21 grader. Visst, det går att vara ute men inte så länge. Var ut med hunden och attans vad det drog kallt åt ansiktet. Ska försöka gå ut en sväng till sen när jag och sonen ätit frukost/lunch. Dottern är i Likenäs så det är bara sonen och jag hemma. Just nu sitter vi vid varsin dator. Han spelar och jag kollar mejl och bloggar.

Får se om jag kan slita honom från datorn så han kommer och äter frukost. Annars får jag vänta ut honom. Eftersom det kan bli för mycket dator ibland så får han sitta en timma om dagen (nu under jullovet har inte detta följts men det har i alla fall inte blivit hela dagar). Ibland kan han få datorförbud också och ibland kan han "tjäna" in minuter. Hjälper han till med vissa grejer ( t ex dukar bordet, plocka ur diskmaskinen) får han extra minuter vid datorn (olika beroende på vad det är för något, t ex 5 min för att duka bordet).

Sambon tänkte införa detta system på mig också, alltså max en timme om dagen. Vadå? Jag sitter väl inte vid datorn mycket? Bara någon timme per dag?
Okej, jag får erkänna att jag är beroende. Jag måste kolla mejl flera gånger om dagen (även om jag kanske bara får ett par i veckan), kolla in bloggar (något jag börjat med nu på senaste tiden) läser tidningar, kollar Studentnätet, kollar på Tradera och spelar (ja, jag får erkänna att jag också spelar spel). Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan internet. Under julen satt syster, svågern och jag och kollade på VH1 och gamla 80-talslåtar och så började vi undra vad artisterna gör idag eller var de kom ifrån etc. Då var det bara att kolla det på internet så fick vi svaren direkt. Praktiskt. Behöver aldrig bli oense om vem som har rätt eller fel, (och i min familj är det ingen som ger sig förrän han/hon blivit överbevisad, vissa ger sig inte då heller:) ).

Fler än jag som är beroende?

Kommentarer
Postat av: Christina

JAG!

Jag kollar så gott som aldrig på TV:n längre. Bättre med datorn eftersom då bestämmer jag själv vad jag vill se. Ibland kollar jag på film & läser bloggar samtidigt... samtidigt på datorn alltså. Öppnar två fönster...

2009-01-05 @ 13:03:26
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag erkänner...

2009-01-05 @ 18:24:09
Postat av: Malin

Helt klart jag också...;)

2009-01-06 @ 10:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0