Antikrundan

Nu har en ny säsong av "Antikrundan" börjat. Ett intressant program tycker jag. Det är roligt att se alla gamla saker och se om de är värda något. Det roligaste är att se reaktionerna hos dem som är där med sina släktklenoder. En del är värt mycket pengar medan en del inte är värt så mycket. Det mest intressanta tycker jag är saker som har en historia. Spelar ingen roll om sakerna blir lågt värderade, affektionsvärdet är oftast större. Det är ju bara om de säljer sina antikviteter som de vet vad de får betalt och det är det inte många som gör (tror jag).

Men ibland kan man bli förvånad över vad de olika sakerna är värda. Undrar om jag slängt bort något värdefullt någongång. Tur att jag inte har en aning om det i så fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0