Vilken härlig dag...

... det varit idag. Lite väl kallt i morse, men sen under dagen var det gôtt. Halva systers familj kom upp och hälsade på och blev med på folkrace. Gôtt å vara ute i det vackra vädret.  Det var inte så kallt heller mitt på dagen, men till finalerna på eftermiddagen började det bli kallare. Barnen lekte mest i snön, istället för att titta på bilarna.De var ute och hade roligt iallafall, istället för att sitta inne och titta på tv, spela tv-spel, eller dator. Och inte blev de ovänner, som de annars blir hemma när de är ute och ska vara i samma snöhög.

Efter en dag ute så blir man så "gott" trött. Ska mysa till oss och titta på melodifestivalen nu snart.
Undrar vem som går vidare idag. Förra veckan såg jag aldrig, men denna vecka ska jag inte missa det. Men vem som kommer att gå vidare har jag ingen aning om. Det har faktiskt varit låtarna som gått vidare iår och inte artisterna, till en viss del. Visst röstar man väl på sina idoler, men jag tror även man röstar på den låt man tycker är bäst ( och inte hur känd artisten är. Skulle jag gissa, utan att ha hört låtarna, kommer Sarah Dawn-Finer, Agnes, Anna &Maria och Thorleifs (jag tror det finns en dansbandspublik som kommer rösta fram dem), bli bland de fyra som kommer till duell.
Får se om jag håller mig vaken hela melodifestivalen. Får försöka låta bli att lägga mig på soffan, för sitter jag upp somnar jag inte. Jag är inte som min pappa som alltid somnar i fåtöljen. Idag är mamma och pappa på bio i Karlstad och hur det går ska bli intressant att höra. Höll han sig vaken i biosalongen eller blev han ett störande moment? (Han snarkar...högt). De var på Lena och Orup och då somnade han, vilket ingen förstår, för det var hög volym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0