Vargen har gått förbi...

Idag åkte vi upp på "hia" för att se på älgkalven vargen tagit, som låg där i diket. Mötte fler som var dit och kikade och stannade och talade med dem.
Intressant att se. Minst två vargar skulle det visst vara spår efter. Det är bara tre-fyra hundra meter hemifrån så det är ganska nära...
När vi åkte ner igen ropade dottern till... DÄR!  Där gick det två vargar 50 m från vägen i lugn takt. Stannade, tittade på oss, lunkade vidare neråt. Drygt hundra meter från där vi stått flera stycken, med bilar, och talat. De skulle väl ha koll på bytet men knepigt att de inte var mer rädda. De lunkade vidare,så vi såg dem ganske länge. Drygt hundra meter till närmaste hus är det från där vi såg dem.
Sen har vi fått höra att de har gått precis bakom vårt hus! Någon gång idag ska de ha traskat förbi och jag har inte sett något... De syntes på älven först och sen ska de ha gått förbi här... och ingenting har jag sett. Nu kommer jag springa i fönstren och kolla med jämna mellanrum igen. Det gjorde jag ifjol efter vi såg varg på bakom huset , "bort ve' hia".

Förra veckan såg vi förmodligen lodjur också. Sonen sa att det var lodjur, jag hann inte riktigt se. Jag var så inställd på att det var rådjur som sprang över vägen, men jag tyckte ju att de hade väldigt korta ben...


Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, tycker det är lite otäckt när de är så orädda och kommer så nära bebyggelsen...

2009-02-07 @ 19:09:27
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Veronicaa

Usch och fy för dessa djur! Jag vill inte ha dessa. I min hästhage i V har jag haft både varg, björn och lo. Varg och björn fick jag aldrig se då, men lodjuret såg jag, det var ett ståtligt djur. Björnen och vargen hade knallat igenom på dagtid, lodjuret var på natten och stannade till precis under lyktstolpen. Passade precis att jag var uppe och bytte blöjor på yngsta.

2009-02-07 @ 20:00:06
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Jennie

usch va läskigt.

2009-02-07 @ 20:51:59
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Anna

Oj, vad häftigt att få se varg på riktigt på så nära håll. Men samtidigt lite otäckt att det inte var så långt hemifrån er. Jag höll utkik när jag åkte till Karlstad i torsdags, men jag såg inga vargar :( Och förresten så tror jag det var ett lodjur A såg. Jag såg ju ett när jag åkte hem från er en gång så dom finns ju där omkring.

2009-02-08 @ 09:48:05
Postat av: Elin

WOW!!!

2009-02-09 @ 22:41:05
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0