Sportlov

Det är inte mycket till sportlov ungarna fått denna vecka. Måndag och onsdag var de på fritids så då blev det ingen sovmorgon. Men i tisdags passade vi på att sova länge men vi gjorde inget speciellt. Så idag tänkte jag att något kunde väl vi hitta på. Men de ville inte någonstans, men till slut fick jag med dem till Stödalen, där det är en bättre pulkabacke än hemma (där vi bara har en snöhög att åka i). Men efter två åk tröttnade de. Jobbigt att gå uppför backen och så var det inte den bästa snön att åka i. Då tyckte jag att vi kunde ta oss en tur till Branäs och kika för dit har jag inte varit på flera år. Men det var bara jag och dottern som var runt och kikade. Sonen stannade i bilen för han ville inte skämmas över sin nyfikna mor när hon gick och glodde på folk. Så därför blev det en snabbtitt och sen åkte vi hem igen.
Imorgon gör vi ett nytt försök med sportlovaktivitet. Ska ner på föreläsning imorgon (menade egentligen att skolka) och då tar jag med mig barnen och mormor så får de gå på bio under tiden jag är på skolan. Men de kan ju inte komma överens om vilken film de ska se men jag tror inte det fanns mer än en med svenskt tal att välja på så då borde det ju bli lätt. Sen blir det väl lite shopping också för dem. Iallafall för dottern som har det i generna. Sonen ska köpa ett PS-spel för pengarna han fick när han fyllde år. Dottern får väl köpa kläder i förskott (hon fyller år nästa helg). Hon kan ju se vad hon vill ha och önska sig det i födelsedagspresent.
Spännande att se om vi kommer iväg i tid imorgon, eftersom dottern aldrig vet vad hon ska sätta på sig och så tror hon att hela världen väntar på henne. Visserligen har hon tagit fram kläderna hon ska ha på sig men hon brukar ändra sig.
Men jag hoppas på ett de får en bra dag i sta'n.

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag är också sugen på att åka till stan... men det blir inget denna vecka.

2009-02-27 @ 09:21:13
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0