Puh...

Skönt att vara hemma efter en "flängdag". Åkte hemifrån vid nio idag och ner till Karlstad. Där hann vi springa igenom några affärer innan vi gick till McDonalds och åt lunch. Barnen och mormor skulle ju gå på bio 12.45, så först stod jag i kö för maten och sen gick jag och ställde mig i kö för biljetterna. När vi var klara med lunchen var det biodags för barnen och skoldags för mig. Tog stadsbussen upp till universitetet och efter två timmars föreläsning, tillbaka till stan. Det är lite tôligt att åka dit för bara två timmar. Blir bättre när vi börjar med grupparbetet till veckan, så man är där heldagar.
Sen blev det lite shopping på Solareturen. Dottern fann två söta värmeljuslyktor som hon köpte till farmor i födelsedagspresent. Sen blev det en snabbsväng in på Bergvik och Maxi och köpa smörgåstårta och operatårta. För huxflux bestämde vi oss för att åka och fira svärmor ikväll, eftersom hon skulle visst bort när hon fyller år. Så vi åkte från stan vid sextiden och uppöver dalen. Mormor lämnade vi kvar i stan, hoppas att morfar också åkte ner, annars står hon på Bergvik och väntar än. En snabbsväng in hemma och packa in paketen och plocka upp sambon och sen fortsätta norröver, för att överraska svärmor.
Men nu är vi hemma tillbaka och det ska bli skönt att få lägga sig och sova (efter att ha kollat bloggar och facebook).
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0