Melodifestivalen

I morgon är första deltävlingen i Melodifestivalen. Kommer nog att sitta framför TV och titta, barnen och jag. Olika favoriter kommer vi också att ha, det vet jag redan. De hejar på artisterna och jag lyssnar på låtarna.
Tänkte gissa lite om hur det kommer gå imorgon. Helt utan att ha hört låtarna. Men det blir svårt. Nytt för i år är att det blir duell mellan de fyra låtar som får mest poäng i andra röstningomgången istället för att ettan och tvåa går direkt till final. De låtar som kräver fler lyssningar borde få en fördel nu. 
Jag skulle gissa på att Scotts och Alcazar går direkt till final och Marie Serneholt och Shirley Clamp kommer till andra chansen. Men då har jag inte hört låtarna utan går bara på namnen. Ska bli intressant att se om jag lyckas pricka in något rätt.

Är det någon mer som kommer se Melodifestivalen eller är det bara jag som är "schlagerfreak"?

Kommentarer
Postat av: Malin

Är egentligen inget schlagerfreak, men brukar kolla ändå. För melodifestivalen är ju ändå melodifestivalen, och det SKA man ju bara se:)

2009-02-06 @ 21:39:53
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0