Livräddare

Idag har jag räddat livet på en talgoxe.
Var och hämtade ved när jag kom hem och då hörde jag ett krafsande ljud. Tittade upp på taket för att se om det satt fåglar där eftersom det  hördes som om någon gled på plåttaket. Nej, ingen där. Fortsatte gå, krafsandet började igen. Stannade igen, lyssnade. Det kom från stupröret. I änden på stupröret var det is så den stackars fågeln tog sig inte ut. In antar jag att den tog den övre vägen. Hackade bort isen så den lilla fågeln kunde ta sig ut. Stackare, undrar hur länge han suttit där, men han fick komma ut i friheten igen.















Vad nöjd jag känner mig efter att ha gjort en god gärning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0