Bra att ha!

Det är vårt motto här hemma. Vi slänger nästan ingenting. Kan ju inte kasta något som kan komma till användning. Trasiga saker, okej det kan vi väl slänga, men fullt användbara saker tar emot att göra sig av med. Kan ju vara bra att ha!

Nyss var det just en sån "bra att ha" grej som jag trodde jag slängt. En påse med diverse nycklar som har legat i många år. Det är inte vi som sparat dessa från början, de fanns här redan. Kom på att jag skulle behöva en nyckel till möbeln jag köpte på auktion. Det fanns bara en nyckel till båda skåpen och skulle det vara så att jag skulle sälja vidare det ena skåpet ,skulle det bli problem.
"Kolla i påsen med diverse nycklar" sa sambon. "Finns säkert någon som passar".
"Men den tror jag vi har slängt! Jag tror vi konstaterade att de inte skulle komma till användning" svarade jag.
Typiskt också, påsen har legat i flera år och så slängde vi den i våras (trodde jag). Men jag kollade i alla fall på "lagret" där den legat, och visst ,den fanns kvar. Där fanns det en nyckel som passade, så nu finns det två nycklar.
 
Bra att ha! Släng ingenting du kanske kommer att få användning för (hur långsökt det än verkar). Detta är våra motton här hemma. Ingen Feng Shui här inte. Grejer överallt. Tur att vi har stora uthus, eller otur att vi har stora uthus? Ju större plats, desto mer kan man spara.

Kommentarer
Postat av: Veronicaa

Om man ändå hade stora uthus, alla mina förråd är ÖVERFYLLDA av brahaiga grejer. Men varför sparar man på tomkartonger, skor, alla jäkla glasförpackningar (ha kakor i kanske, men jag bakar ju aldrig)etc, etc

2009-02-01 @ 17:30:18
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi som alltid önskade oss mer förvaring när vi bodde i lägenhet. Nu har vi en hel källare som vi knappt tar oss in i! Vore nog ok att spara på "bra att ha saker" om man bara hade ORDNING så att man hittde sakerna när man väl behövde dem. min dröm är en massa hyllor med lådor, alla märkta med innehåll såklart. Får väl bli ett projekt att satsa på när man får tid, typ när man går i pension...

2009-02-01 @ 20:02:25
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja du Monica! Nu vet jag vem du e.... Va inte rädd att komma in å hälsa på i huset om det lyser! Du är så hjärtligt välkommen så! Du har ju hållt på att blogga länga ju.... Måste läsa allt nåndag! Kram på dig!

2009-02-01 @ 22:26:49
Postat av: Malin

Jag höll mig ju NÄSTAN hela dagen från att blogga;)

2009-02-02 @ 22:36:23
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0