Klart!

En "måste"punkt avklarad... julköttbullarna. Eller som sonen sa... "de årliga köttbullarna". Hmm... jag steker nog köttbullar alldeles för sällan :-).
Men när jag gör köttbullar så gör jag mycket på en gång, så nu räcker det ett tag framöver.

Vi äter gärna köpköttbullar annars, men till jul ska det vara riktiga älgköttbullar. Men det är så tråkigt att rulla och steka köttbullar, så jag gör det lite lättare för mig. Jag rullar som vanligt, men steker de i långpanna i ugnen. Jag vet att de finns de som använder tårtsprits och spritsar ut bullar och steker på plåten, men det har jag inte börjat med... än.

Det känns skönt att ha köttbullarna klara iallafall. Nu är det bara resten kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0