6:e december

Har avnjutit ett julbord på Väbergsstugan idag. Första gången jag någonsin varit där, så det var en upplevelse att få komma dit.
Vi var där och åt redan klockan 12, eftersom det var fullsatt klockan 15. Men det var så gott som fullsatt när vi var där också, så det var trångt och hur de som skulle dit sen skulle få plats vet jag inte.
För en gångs skull längtade jag efter julbord och blev glad över att bli medbjuden. Ifjol var vi aldrig iväg och åt något julbord, så det är väl därför min längtan var så stor i år.



För ett par år sen, några år sen ett antal år sen år vi julbord flera gånger före jul (ibland två samma helg). Det var mitt jobb, sambons jobb, svärmor och pappa som bjöd oss på detta och efter ett par stycken så tröttnade jag lite. Ifjol blev det inget julbord för oss (utan en resa till Göteborg, som inte var helt fel) och då saknade jag faktiskt all den goda, feta julmaten.

Favoriter på julbordet är rökt och kokt lax, omelett och ris á la malta. (Mycket annat också, men de rätterna är det inte så vanligt att jag äter här hemma)

Vilka är era favoriter på julbordet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0