5:e december

Julen närmar sig... och fort går det. Menar att jag ska hinna med så mycket, men så blir det inget istället.

Har två arbeten i skolan som ska lämnas in i januari och jag har inte börjat på dem än. Skulle behöva komma igång, så att jag kan vara ledig under julen, men det är svårast att börja. 11 sidor om etik och 5-7 sidor köpbeteende, visst låter det kul... eller?

Julstädningen har inte kommit igång den heller, eller jo, till en viss del. Jag (eller vi) har faktiskt rensat i "tvättstugan" (som inte är en tvättstuga (än) utan ett skrotrum där allt hamnar). Sen har jag städat i köksskåpen och rensat skafferilådorna och kylskåpet. Nästa på tur är nog frysboxen.

Sen ska jag försöka baka någon kaksort, rulla och steka köttbullar, handla julklappar osv.
Javisst ja, jag ska ju försöka gå på föreläsningarna och skriva arbeten också :-).


Kommentarer
Postat av: LitenElin

Men rensa frysen kan du väl göra när det inte snart är jul? Vad ska du med en städad frys då? Bättre att putsa lite på ytan innan jul, få in julstämningen liksom. Och sen ta storstädningen någon annan gång.. Till våren eller så.. Tror julstädet hänger kvar sen hur långt tillbaka som helst, när de bara badade en gång om året och det var innan jul.. Och då var det väl smidigt att storstäda innan när det ändå fanns vatten inne. Ska försöka komma ihåg att blogga om detta tror jag.. ;)

2009-12-05 @ 18:17:12
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Monica "Commandoran"

Någon riktig storstädning har jag inte haft på flera år :-). Men frysen måste jag ta om jag ska få ner mer i den. Bara jag får bort lite is och plockar ihop lite, får jag nog ner resten av älgköttet.

2009-12-05 @ 18:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0