21:a december

Nu är det inte många dagar kvar och jag är inte riktigt klar med städningen och pyntningen. Jag brukar inte pynta förrän på kvällen för julafton... så jag har ju några dagar (nätter) kvar. Som den tidoptimist jag är så tycker jag nu att det inte är så mycket kvar att göra innan julafton... men jag glömmer ju bort att det mesta tar tid (längre tid än jag tror) och så räknar jag med att någon kanske hjälper mig (men det brukar någon aldrig ha tid till).

Har faktiskt gjort knäck och ischoklad idag... något som jag inte gjort på många år. Men jag kom ganska snabbt underfund om varför jag inte gjort det på länge. Det är kladdigt och man måste vara snabb för annars stelnar det. Sen blir det mycket disk och så blir det inte bra i slutändan iallafall. Men jag tror att det smakar gott iallafall, fastän det inte är så vackert att titta på...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ta det lugnt! Jag har gett upp för i år jag, nu orkar jag inget mer. Jag har absolut inte gjort allt jag egentligen skulle behövt, men det blir jul ändå. Julgodis gjorde även vi och det blev inte en fröjd för ögat. Knäcken stelnade för fort här också, kolan går ej att få ur pappersformen, marknadsgodiset blev jättefullt, men smaken är inget fel på...

2009-12-22 @ 19:47:11
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Petra

Huvudsaken är att det smakar gott, å det tror jag nog att det gör!!

Ha en riktigt god jul!

2009-12-22 @ 21:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0