17:e december

Julavslutning!

Det har varit en kall, fin dag och den avslutades med skolavslutning i kyrkan. Vackert! De små barnen som tar i så de hörs klart och tydligt och de äldre som tycker det är pinsamt och lite nervöst att stå där och sjunga inför alla, men de är alla lika duktiga.

Bäst var ju så klart mina barn! Är det inte så... man tycker att sina egna är bäst? Dottern var med i luciatåget som tomte och läste en vers och tände ett ljus och sonen var med i julspelet och var en av tre herdar som sjöng.
Nu var inte mina barn bäst, utan alla var lika bra. Alla änglar, får, rövare, herdar, Josef och Maria, åsnan, han på värdshuset, "skattmasen", den som sköter ljuset, andra scenarbetare och lärare... alla gör ju så att det blir ett bra julspel.

Kvällen avslutades med ett fyrverkeri (som utlovades redan förra året, men det såg vi inte ens "röken av" :-) då). Det var ett häftigt fyrverkeri... det är roligt att det blir något nytt ibland.

Imorgon ska vi (jag och barnen) njuta av en sovmorgon och sen hoppas på en fin dag. Det är härligt att det är vitt på marken och minusgrader. Det gillar jag!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja visst är de duktiga de små liven. När de stora barnen sjöng var det allt många som skrattade lite, stackars killar som är i målbrottet. Det låter inte sååå bra alltjämt. Min äldsta hon var arg för att det bara var hon och en kamrat som sjöng ordentligt som hon sa. Äntligen fick vi se Bigbang också:)

2009-12-18 @ 20:02:21
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0