14:e december

Tio dagar kvar till julafton. När jag var liten var det evigheter... nu är det väldigt kort tid.

Tänk vad tidsperspektivet ändrar sig under åren. När jag var liten gick tiden så sakta. Längtan efter varje jul, födelsedag, sportlov, sommarlov älgjaktslov... och det var ju alltid såååååå långt däremellan.

Nu mer är det måndag... sen är det fredag och sen måndag igen. Veckorna bara rinner iväg och åren går väldigt fort.

För att inte tala på hur synen på "gamla" ändras. De som jag tyckte var gamla när jag var liten... kanske bara var drygt tjugo år. De som var väldigt gamla var drygt fyrtio och över femtio var ju äldre än farmor.

Nu är ju den som är tjugo, mycket yngre än mig och ungdom, knappt så att man tror att de är gamla nog att ha körkort. De som är runt trettio är ju i min ålder och unga och ingen av oss har åldrats sen gymnasietiden :-). NU tycker jag att de som går i pension inte är så gamla utan väldigt aktiva och ser väldigt ungdomliga ut.

Jag förstår de äldre som vill vara ungdomliga och som inte verkar förstå att de är sjuttio-åttio år, för är man aktiv och frisk så är man inte äldre än man känner sig.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Visst är vi inte gamla, men hur i hela h-e blev våra barn så stora?? Kan inte stämma detta...

2009-12-14 @ 18:54:09
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0