11:e december

Lucka nummer 11 i Commandorans "julkalender" (?). Kanske ska fortsätta att datera inläggen så att det blir åtminstone ett om dagen?

Idag har det varit dagen som sambon fasar för hela året.
JULHANDLINGEN!!!
Ifjol slapp han (nästan, blev en snabbtur till Malung, men det räknas inte). Men i år tyckte jag han kunde bli med, men som vanligt kände jag efter ett tag att det hade varit bättre att jag åkt själv, fastän jag vet att jag vill att han ska vara med och välja julklappar (så att inte bara jag ska ta det ansvaret). 
Det blev inte riktigt som jag planerat och då blev jag lite sur. Jag var på föreläsning först på morgonen för att sen sambon skulle komma efter (med lass på timmerbilen som skulle till Skoghall). Han trodde han skulle vara där ungefär samtidigt som jag slutade, klockan tio. Men det gick ju inte som han planerat heller, så han hade inte kommit så långt då.
Hann med en kopp kaffe hos svågern och en sväng på IKEA och Rusta innan han dök upp strax efter tolv. Då var jag "gôrsvang", så det blev McDonalds och då fick jag reda på att vi skulle till Örsholmen och hämta grejer. Väntade på telefonsamtal så vi kunde åka och hämta grejerna, hann även åka in i centrum och köpa presentkort på vägen dit. Snurrade runt på Örsholmen (länge) innan vi fann dit vi skulle.
Sen bar det av till Bergvik och då var klockan nästan 15.00!

Fastän jag hade ätit så var jag "gallgrätt" (ja, jag erkänner att jag var väldigt irriterad). Hade det gått som jag planerat, så hade vi nästan varit klara vid den tiden. Men efter lite shoppande, så blev jag på bättre humör.
(Jag har sagt det förut och jag säger det igen... jag är nog en shopaholic. Tur att jag bara handlar för pengar jag har... som i sin tur är obefintliga ifrån början).

Trodde det skulle vara mycket folk i farten en fredag eftermiddag, men det var ganska lugnt efter fem, ungefär.
Efter drygt fyra timmars handlande och de flesta julklapparna klara, så bar det iväg hemåt... jag i mitt fordon och sambons i sitt.

Nu är det ett helt år tills han måste iväg på detta igen... men hoppas att det blir en Ullaredsresa före dess.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jadu Monica.Jag känner igjen detta.Har varit ned två gånger nu.Första gången kom jag inte ens inn i en affär.Andra gången gick jag mig mer en nöjd på Bergvik.Ärenden är det alltid överallt.Slutsatsen blir:bäst att åka ensam.PS.Christer jobbade ju,så han skall ju ha lön för utflykten till Örsholmen.DS.

2009-12-12 @ 00:40:09
Postat av: Anonym

Jag lider med dig. Detta har jag tagit bort i år,får se om det går lika bra.

2009-12-12 @ 07:35:55
Postat av: Veronica

Vilken tur att du har daterat dina inlägg - för då blir det ett inlägg varje dag;))

Typiskt karlar, alltid jobb tillsammans med nöjen...

2009-12-12 @ 11:10:57
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Christina

Ha, ha! Handla med timmerbilen... jag vet hur det är! Att anpassa sig till den är INTE ROLIGT!!!!!! Det är så mycket som "råkar" hända då... så att man får mindre tid till handling.

2009-12-12 @ 11:37:49
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Anonym

man måste ju förena nytta med nöje så det var ett rent nöje att ta lastbil dit,traditioner är till för att hållas.

2009-12-12 @ 11:44:52
Postat av: Monica "Commandoran"

Jojo, traditioner är till för att hållas... jag har varit med om detta sedan jag var nyfödd!

2009-12-12 @ 11:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0