10:e december

Nobeldagen... och systers namnsdag. Det är flaggdag både när hon fyller år och när hon har namnsdag.

Inte blev jag bjuden i år heller. Alltså på nobelfesten (inte min systers födelsedag). Det skulle vara intressant att få vara med och se detta live någon gång. Kanske inte just att vara med på middagen (tror inte jag skulle passa in och så har jag ingen högtidsdräkt) men att sitta som en fluga och se och höra.

Tror det var någon tävling genom universitet (kommer inte ihåg vad det var), men man kunde vinna rätten till att köpa en biljett till Nobelmiddagen. Det är ju inte direkt billigt att köpa en biljett, men ett julklappstips till nästa år kanske?

Annars kanske jag ska satsa på att få komma dit och servera istället? Eller uppträda? Eller som reporter?

Eller kanske åka till Oslo och se utdelningen av Nobels fredspris istället. För där har de visst en stor konsert. Någon gång kanske... i ett annat liv?

Det är nog bättre att se det på TV istället :-).


Kommentarer
Postat av: LitenElin

Sssshhhh.. men jag lånade bilden på nätet.. ;)

2009-12-10 @ 18:22:31
URL: http://litenelin.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0