Snart är det dags!

Nu börjar snart skolan. Hur ska det gå?
Först ut är barnen, som börjar på torsdag. (Oj, det är ju redan i övermorgon.) Har svårt att få dem i säng i tid och hur jag ska få upp dem tidigt återstår att se. Lika spännade att se om jag orkar upp så tidigt för att skicka iväg dem på morgonen.

På måndag börjar jag den näst sista terminen. Jag har väldigt blandade känslor inför terminen. Men jag får göra som jag gjort med alla kurser... ta en dag i taget. Men nu är det ju inte länge kvar, så om jag nu inte klarar av eller orkar med eller om det inte fungerar hemma med familjen... hur gör jag då? Sluta nu, när jag snart är klar? Hade det varit första terminen och jag haft samma schema som jag får nu, då hade jag förmodligen inte gått många veckorna, för då hade det känts okej att hoppa av. Det som känns jobbigast är pendlandet med egen bil eftersom jag börjar tidigt. Åker jag buss kan jag läsa eller sova, kör jag själv går det många timmar i restid, som jag inte kan göra något.

Som sagt, jag får ta en dag i taget och hoppas på att "dä or'ner sä".


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det ordnar sig ska du allt se. Du har en sambo som MÅSTE se till att hjälpa dig lyckas med detta. Utnyttja även vänner och föräldrar för du skall inte ens fundera på att hoppa av när målet är så nära. BESTÄMT!!

2009-08-18 @ 23:55:46
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: gullet

Jag säger som Veronica.Använd dig av ditt sociala nätverk för det tror jag att du har ett.Vad annars har man dem till?Ett år går så fort.Det är inte kvantiteten (ex.hur mycket du träffar dina barn)utan det är kvaliteten som är det viktigaste(vad gör ni när ni är tillsammans?)

2009-08-19 @ 11:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0