Shoppaholic?

Kanske jag är en, eller iallafall skulle kunna bli en om jag hade pengar.
I fredags tröttnade jag på regnandet och jag och dottern drog iväg till Torsby. Skulle i huvudsak till Systembolaget (tänkte försöka dränka mina sorger och bekymmer i mer än regn ;) ). Men mest för att det var skönt att komma ur Tôrp ett tag. Var till och med in och handlade på Lågprisvaruhuset, vilket det är evigheter sen jag gjorde. Fynd? Tror jag inte. Saker jag behövde? Tveksamt. Användbara saker? Javisst. Jag skulle in och se om de hade stekspade i plast och en slickepott, och det hade dom, plus lite till som kanske inte var nödvändigt, men bra att ha. Mjuk kylbag, paraply, en extra stekspade, plasthinkar med lock (en stor och en liten), sopset och hårborste och kam. Kikade in i andra affärer, men det blev inget mer inköp, mer än vin och öl.
Hungriga blev vi av att gå i affärer, så vi åt pizza på La Strada och gick sen till Wienerkonditoriet och köpte med oss lite gott hem.
Skulle handla mat och sånt också... tur att jag gjorde det efter maten för det är ingen höjdare att handla när man är hungrig. Var in på "Alllsport", där dottern fann ett par snygga skor, som hon fick efter lite tjat. Hon fann ett par inne i Torsby också, men de passade inte riktigt, vilket gjorde att vi blev ovänner i affären. Hon sa att hon visst kunde använda dem, fastän de skavde på hälen när hon gick... (storleken större glappade för mycket, så de ville hon inte ha)... och jag är ju bara mamma och äldre än hon, så jag fattar ju ingenting...

 Efter denna "shoppingrunda" var mitt humör bättre och det hade slutat regna redan när vi kom fram till Torsby. Därför tror jag att jag kan vara lite "shoppaholic" (vilket sambon också tror), eftersom jag blir gladare bara jag får shoppa lite.

Dagen avslutades på ett ännu bättre sätt. När vi var på väg hem ringde en kompis upp mig och undrade om jag var på väg hem från Torsby. Hon åkte bakom mig och undrade om vi inte kunde bli med och få oss lite fika. Så vi blev med dem hem och fick fika och en pratstund och massage. Tack E, det behövdes (både fikan, pratstunden och massagen). Det blev lite kläder med hem till dottern därifrån också, sådant som hennes äldsta växt ur. Så dottern var helnöjd med dagen, både skor och kläder :-).
(Min dotter blir absolut en "shoppaholic". Nu när höstkatalogerna har kommit, sitter hon och skriver upp vad hon vill ha. Visst, det har jag gjort ibland också, men hon är bara SJU år.)

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack själv för besöket, alltid trevligt när man får oväntat (fast denna gång var det ju jag som bjöd in) besök. A blev borta länge, han tog med lördagstidningen in från postlådan... De hade bastat på morgonsidan! Var på auktion i grannhuset med flickorna hela lördagen så A fick sova till 12-tiden iaf innan han började packa husvagnen.

Vi hade en trevlig mini-minisemester i Nysäter med vikingar, pizza och så shopping och cacheletande på hemvägen. När vi kom hem var det bara att äta middag och bege sig till Östmark där det var träningsmatch för J. Hon fick hoppa in i Rännbergs lag så det skulle bli lika många i båda lagen.

2009-08-04 @ 00:39:32
Postat av: Anonym

Anders är snäll han som hämtar tidningen till dig de e kärlek d.

2009-08-04 @ 22:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0