Någon snodde min rubrik...

...eller så var den inte så originell :-). Tänkte skriva om "fredagsmys" men Kvarnhia hann visst före :-). Det är så när man äter först och bloggar sen... då hinner ju någon annan före. "Den som gapar efter mycket..." kanske stämmer in?

Fast fredagsmys kan jag ju fortfarande skriva om, men rubriken blev ju annorlunda.

Ibland när man gör vissa saker kommer reklamjinglar farande genom huvudet. Ikväll av vi ätit kyckling och vitlöksbaguette. Då tänker man på denna jingel:
"På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest - Men fredag är ändå den dagen som känns bäst - Ge mig då kyckling, det gillar jag mest - Kyckling på fredag, det enda jag vill ha - Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra - Kyckling på fredag, vad var det jag sa? - Jag vill ha fredag idag!"

Sen köpte vi lite chips som vi kommer äta sen till TV'n. Nästa jingel:
" De e dags för fredagsmys, om de så e de sista jag gör
snart e de fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör
nu e de slut på veckan det är dags för fredagsmys"

Till detta kankse vi tar oss en öl:
"när du vill vara sig själv för en stund"

Kanske jag tillbringar för mycket tid framför TV'n? Nä, men jag kan ju erkänna att jag inte stänger av under reklamen och reklamen påverkar förmodligen mina val...eller inte?

Kyckling - grillad i affären och jag har ingen aning om vad det kan vara för märke.
Chips - köpte två påsar av olika fabrikat.
Öl - har olika sorter hemma... men ingen guld.

Påverkad... jo, det blir jag förmodligen, men inte kanske på det sätt som reklammakarna vill :-)

Kommentarer
Postat av: Veronica

hm...vaddå länkat fel i favoriter??? Hittar inget som står favoriter...

2009-08-23 @ 19:21:46
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Veronica

haha, aha då förstår jag. Jag trodde du visste vad jag GJORT när ett gammalt inlägg lagt sig där...

2009-08-23 @ 21:03:22
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0