Lite fuktigt ute

Idag har det regnat...HELA J---A DAGEN (kanske något uppehåll, men det var inte länge). 

Så idag har jag inte känt för att:
- klippa gräsmattan
- tvätta och hänga ut kläder
- pyssla i trädgården
- städa och tvätta bilen
- vara ute överhuvudtaget...

Har egentligen inte känt för att göra något alls. Man blir ju så trött när det regnar...

Barnen skulle på fotbollsträning ikväll och det var inte direkt frestande att åka i regnvädret. Dottern ville inte träna idag (tror mest att hon hörde att jag skulle till en kompis och då måste man ju med och lyssna på vad som sägs), men sonen skulle träna.
När vi åkte hemifrån regnade det (nästan) inget, så det verkade lovande för att det kanske skulle vara uppehåll...och enligt väderrapporterna skulle det inte regna. Men har man fem mil dit de skulle träna idag, så är ju vädret inte riktigt detsamma som hemma. Ju närmare vi kom, desto mer regnade det.

Båda paraplyerna blev urplockade ur bilen imorse, när barnen skulle till bussen, så paraply hade jag ju inte med. Det är så typiskt... har oftast paraply bilen, men hämtade ett så att barnen skulle ha när de väntade imorse, sen tog sambon det andra när han gick med hunden... och inget blev lagt tillbaka i bilen.
Men jag hade faktiskt regnjackorna liggande i bilen, så sonen och jag satte på oss det när vi gick ur bilen. De flesta satt kvar i bilarna tills regnet avtog, men eftersom jag är lite "avig" av mig, åkte jag när det slutade regna :-). Skulle ju fika hos min kompis :-).

Hoppas på att vädret är bättre imorgon när barnen ska ut och vandra. Men gummistövlar och regnkläder blir medskickade, för att vara på den säkra sidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0