Lördagens "konstvandring"

Eller vad man nu ska kalla det för att få det att låta mer intressant och kulturellt. Förra gången var vi till Ljusdal och Mittiamässan för att se på lastbilar med tillbehör och den här gången var det dags för Trailer Trucking Festival och Nordic Trophy som i år var på Mantorp Park. Här kommer en liten sammanfattning om hur jag upplevde dagen :-). (Undrar hur många av mina läsare som är intresserade av det här????)

Man kan faktiskt säga att det är en konstutställning med alla dessa motivlackerade lastbilar. En del har VÄLDIGT mycket motiv och andra har någon bild bara, men det är många olika färger och olika tema på lastbilarna.
 







Lite roliga motiv finns det också.


Lite sexistiskt är det på sådana utställningar. Jag tror ju inte att det var lastbilen i första hand de filmade:


Uppvisning av truckrace och motorcykel var det också. Det var faktiskt roligt att se och så blev det ju lite variation för barnen.



Dottern såg sin framtida bil:


En utställare bjöd på nyttig frukt:


Här vid de radiostyrda lastbilarna hamnade barnen för det mesta:



Den otippade vinnaren av Nordic trophy (ej ishockey) var denna bil med tema från "Nu blåser vi snuten":




När det var slut var det dags för hemfärd. Vi kom inte iväg förrän åttatiden och så blev det ett stopp i Motala för att äta och så var jag tvungen att blunda lite efter vägen (sambon satt bredvid) så det var natt innan vi kom hem. Så på söndagen tog vi sovmorgon :-)

Nästa gång vi ska åka på "utflykt" ska jag välja utflyktsmål... blir nog Ullared eller något liknande, för det tycker min sambo är såååå roligt!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja du, det var allt riktigt kulturellt detta:)

2009-08-31 @ 17:56:18
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Petra

tycker du sånt är kul???? såg endel kort som G tagit, men fattar inte riktigt tjusningen!! Kanske skulle fråga om jag får följa med nästa gång..... å säger han "såklart att du får" så säger jag "bra för då åker vi t Ullared nästa helg"!!

Undrar om det skulle funka....... tror inte det ;)

Men det är ju skönt att komma hemmifrån iaf...

Kram

2009-08-31 @ 20:07:46
Postat av: Petra

tycker du sånt är kul???? såg endel kort som G tagit, men fattar inte riktigt tjusningen!! Kanske skulle fråga om jag får följa med nästa gång..... å säger han "såklart att du får" så säger jag "bra för då åker vi t Ullared nästa helg"!!

Undrar om det skulle funka....... tror inte det ;)

Men det är ju skönt att komma hemmifrån iaf...

Kram

2009-08-31 @ 20:07:51
Postat av: GeKås

Tyvärr måste vi medela att affären stänger på grund av svininfluensa,men välkommen tillbaka 2012.

2009-08-31 @ 22:33:46
Postat av: Christina

I LIKE!

Skulle gärna åka iväg på något sånt men bara tanken på att sätta lillebror i en bil och åka längre än till Torsby gör att jag avstår... Det får bli sen, när de är större... och när huset är klart.

2009-08-31 @ 22:53:13
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Leo

Jag gillade det här inlägget. Även jag har vart på liknande tillställningar och både gapar av förundran och av någon slags chock över hur mycket vissa är beredda att gå i sin galenskap. :)

2009-09-01 @ 09:37:42
URL: http://metrobloggen.se/leoscookie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0