Första skoldagen

Jag tror jag känner mig lika pirrig som småskoleelever känner sig inför skolstart. Vet inte varför. Jag har ju läst i två år med samma gäng, samma skola, samma förutsättningar. Men ändå... ovant att börja åka till Karlstad igen och ovant att börja använda hjärnan igen.
8.15 ska jag vara på plats på universitetet imorgon. I fredags hade det kommit ut mer info och ett utförligare schema inför kursen, men vet inte om det känns så mycket bättre än. Lite lättare känns det förmodligen när första dagen är gjord och man får klart för sig vad projektet innebär och vilka grupper vi blir osv.

Imorgon blir det egen bil ner till K-d, men till tisdagen passar det eventuellt att åka buss (om jag nu fattar schemat rätt). Började kolla busstiderna, för att se om bussarna gick som i våras. Inget stämde!!! Busslinjerna har visst bytt nummer och om jag sökte resvägen på Värmlandstrafiks hemsida och "sök din resa", blev det inte samma tur som den jag åkte förra terminerna. Irriterande! Men enligt busstidstabellerna så ska det gå att åka som jag gjorde ifjol, så nu får jag väl se om det stämmer. Till Karlstad kommer jag iallafall, det är bara tiden som inte blir densamma som förut.

Nu ska jag försöka somna i tid ikväll, så jag orkar upp imorgon. Men efter att ha varit med dottern på fotboll idag och sonen igår, så känner jag mig lite sliten. Nästan som om jag varit med själv... :-)

Kommentarer
Postat av: gullet

Jag beundrar dig för dina prestationer.Själv var jag trettiosju år när jag "skolade"om mig.Min skola fanns i Stockholm men med hjälp av nära och kära lyckades jag slutföra min utbildning.Man märker inte allt när man är mitt upp karusellen.Det är först efter en tid som man undrar"hur orkade jag" och de som stod mig nära.Mitt barn tog nog ingen skada av att jag var borta.Åkte hem nästan alla helger.Det är inte kvantiteten av närvaron som räknas utan kvaliteten tillsammans med sina nära .Oj,detta blev ett helt inlägg.Kämpa på.

2009-08-24 @ 08:02:12
Postat av: Veronica

Lyssna på Gullet nu Monika, för hon är klok hon:)

2009-08-24 @ 20:21:37
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0