Fiskelycka

Blev en liten fisketur i lördagskväll. Tog inte med oss fika eller något, för vi skulle inte vara borta länge. Åkte vid halv åttatiden och vädret var bättre än det varit på länge. (Måste vara evigheter sen vi hade kvällsol).

Det nappade faktiskt direkt (visserligen var det bara småabborrar) och det gjorde att barnen inte hann tröttna direkt. Att det bara var miniminifiskar spelar ingen roll, bara det nappar och man får upp dem.
     

Jag hade med mig hink och bärplockare och skulle passa på att plocka blåbär. Men det blev bara halva plockaren. Det var inte mycket blåbärsris (mest ljung och lingonris) just där vi var och det verkade som om någon varit före mig. (Men det räckte till att göra en blåbärspaj).
     

En stor sten är alltid rolig att klättra på. Och dottern visar upp sin fisk nummer 3.
  

Sonen var den som tröttnade först. Han blev så jättetörstig (och inte hade han med sig en tröja heller, så han blev lite mygg och knottäten) så han skulle hem direkt. Och vi hade faktiskt varit där i nästan nästan två timmar och solen började gå ner, så det gjorde ju inget att åka hem. För en gångs skull var det inte dottern som tröttnade efter ett par minuter. Kan ju bero på att det nappade hela tiden och attt hon fick första och sista fisken.

Fick besök av en älg i blåbärskogen också. Gick och stirrade ner i backen och letade efter blåbär, när jag hörde ett prasslande ljud, trodde det var en fågel som flög upp, men det var en fjolårskalv som smaskade och åt.



Vinkade och försökte ropa tyst (?) till barnen att det var en älg lite längre bort. De kom och smög på älgen...



Skulle kunna tänka mig att åka dit och fiska igen. Iallafall när kvällen är så vacker som den var i lördags...


Kommentarer
Postat av: Christina

Fin kväll!! Så mysigt!! Sån kväll vill jag oxå ha...

2009-08-03 @ 14:53:47
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0