Vårvindar friska...

Idag har det blåst lite. Var ute och cyklade en sväng och när jag åkte söderut var det inga problem, men hem tillbaka gick det tyngre. Men det har varit en härligt dag, trots blåst.
Var ute och fann en del vårtecken. Från att det för drygt en vecka sen var snö, så har det nu börjat komma upp lite blommor. Trodde inte det skulle komma några tulpaner. Ifjol åt sorken upp alla (utom en) lökar jag hade i ena rabatten, så i år trodde jag den sista löken också skulle vara borta, men den har förökat sig istället.

Tulpaner i i rabatten (bland alla solrosfrön).


Pärlhyacinter (tror jag det är).

 

Påskliljorna börjar krypa fram under gräs och löv.


Syrénen har gröna knoppar.


Lite is kvar i bäcken, men den är snart borta den också.


Även katten har vaknat ur vinterdvalan...

Nu känns det verkligen som att våren är här och den har kommit fort. Från att det varit kallt, snö, blött och lerigt för bara ett par veckor sen så har nu snön försvunnit, det mesta vatten torkat upp och det dammar när bilarna åker förbi. Nu står det inte på förrän träden och gräsmattorna är gröna. Nu längtar jag till sommaren...

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag gillar bilderna, särskilt med syrenkvistarna mot himlen!

2009-04-17 @ 22:17:33
Postat av: Petra

ja just ja.... nu måste jag ut å kolla om mina tulpaner oxå tittat fram!! satte några lökar ifjol, ska bli spännande, men jag misslyckas väl med detta antar jag! har ju inga gröna fingrar precis!! Fina kort du tagit!

Kram

2009-04-18 @ 12:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0