Ny dag...

Ännu en dag vid böckerna och anteckningarna... bläää. Snart går det inte in något mer, det känns som om inget fastnar i min hjärna just nu. Men jag ska väl fortsätta idag också, sen kan jag det jag kan och resten får vi hoppas att det inte kommer några frågor om :-). 
Åtta böcker + lagboken har vi i litteraturlistan. Jag får erkänna...jag har inte läst alla. Många har jag läst, men vet inte hur mycket som gick in. Andra har jag läst vissa delar av. Någon bok har jag skummat igenom, för att se om något fastnar. Annars har de fungerat som uppslagsböcker när man löst gamla tentor, eller om man funderar över anteckningarna man skrivit, som man sen inte kan tyda. 
Vi får se hur tentan går. Det kan ju bli lätta frågor (önsketänkande). Vissa delar tycker jag att jag kan något så när, men så finns det sådant jag inte kan få in i hjärnan. Jag börjar nog på att bli för gammal.
Det är lite lustigt det där med vad man kommer ihåg. Det jag lärde mig på lågstadiet, kan jag fortfarande (tror jag iallfall). vissa ramsor man lärde sig, hur böckerna såg ut, vilka sånger man sjöng (texten sitter fortfarande, tror jag). Det jag gjorde förra veckan kommer jag knappt ihåg alls....  Så jag brukar säga till barnen att försöka lära sig så mycket som möjligt nu, när hjärnan är "färsk" :-).

Nu är det dags att sätta igång dagens läspass...



Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag tror det gick bra för dig idag;)

2009-04-29 @ 22:14:14
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0