Läser...

Nu är det så igen... tentaläsning. Tänk att det finns så mycket annat som är roligare just då. Har tvättat kläder (även en del vinterkläder som ska läggas undan), städat toaletten (vanligt vid tentaläsning), tagit reda på stryktvätt och lagt in i skåp och lådor, men jag har även läst en del. Men som sagt, det finns så mycket annat man kommer på att detta måste göras, just nu.
Nu när solen skiner och det är bra torkväder ute, var jag ju bara tvungen attt tvätta. Eftersom man måste ta paus i läsandet, är det bra att ta det när maskinen är färdig. Då hänger man upp och lägger i nytt. När jag ändå höll på att tvätta såg jag att badrumsmattan var skitig och duschdraperiet luktade, så in med det i tvättmaskinen. Och när jag ändå tagit bort det på badrummet, var jag ju tvungen att torka golvet och torka bort dammet.
Stryktvätten brukar ligga i evigheter, men nu tog jag tag i det och sorterade och lade in i skåp och lådor. Detta kunde säkert väntat tills nästa vecka, men vetskapen att det låg där gjorde att jag bara var tvungen att göra det så att jag kan koncentrera mig på tentan... visst, som att det går lättare nu.
Det är ju så mycket annat som kommer i vägen också. (Ibland lite välkommet). Utvecklingssamtal med dotter t ex. Skulle läst hela torsdag förmiddag och sen åkt till skolan efter de slutat. Men de ringde och tyckte jag kunde komma på förmiddagen och vara med under lunchen också om jag ville. Yes, då slapp jag börja läsa den förmiddagen. Men sen fick jag ju läsa på eftermiddagen istället. Ändrade med fritids så att barnen var där på eftermiddagen, så lite fick jag läsa i lugn och ro.
Och på kvällen tittade mamma, pappa och min moster in på en snabbvisit, på väg hem från Karlstad. Men de var här i en kvart, så det störde inte tentaläsningen alls. De kunde väl kommit tidigare, så kunde de fått fika, men jag har en stressad far.
Igår satt jag faktiskt ute och läste lite. Kan ju inte sitta inne hela när det är så fint väder. Men då cyklade barnen runt, runt och jag skulle se på dem hela tiden. Sen fick de start på fyrhjulingarna, men då hade jag redan gått in. Dotterns startade direkt, så hon började åka. Sonens är det något fel på (har ingen aning om vad) så den är väldigt svår att starta. Men till slut startade den också. Då hade dottern redan åkt klart och sonen åkte tio minuter sen gick han in. Idag kanske de kör lite längre.
Vi körde ut husvagnen igår, så nu ska jag tillbringa helgen i den. Får se om jag får sitta i fred där, eller om det blir som vanligt...Mamma! Kom och se!...Mamma! Har du sett...?... Mamma,....! Och då är det inte alltid bara barnen som ropar... :-).

Men en sak jag inte gjort, är ju faktiskt att blogga. Men nu har jag ju gjort det också. Detta inlägg får ni kanske nöja er med fram tills tentan är gjord på onsdag. (OBS! "kanske"). Vi har eftermiddagstenta som vanligt. Kl. 14.00- 19.00 ska jag sitta där. Förmodligen sitter jag hela (eller nästan hela) tiden när det är juridiktenta. Det kan ju vara mycket att slå i lagboken, och det tar tid. Om det inte är något som man vet direkt att "där står det", då är det ju lite lättare. Men vissa paragrafer är lite kluriga...

Nu ska jag äta frukost och klä mig, sen ska jag gå ut i husvagnen (efter att ha lagt i en tvätt i maskinen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0