Äntligen ledig...

Nu är jag ledig ända tills på måndag. Skönt att inte behöva hänga över böckerna eller anteckningarna och känna stressen över att man inte kan något. Nu är det bara att vänta på resultatet av tentan... vilket är tre veckor.
Det kändes bra när jag skrev tentan igår, så nu är det att hoppas på att det gick bra också. Men man vet aldrig. Det är så svårt att veta hur mycket de kräver i svaret för full poäng. En del frågor kunde man skriva mycket på och någon fråga blev det inte så mycket på... och ändå var de värda fem poäng båda två. Tio frågor, max fem poäng på varje fråga, tre poäng i snitt på varje fråga för att få godkänt. Undrar om jag klarade det.?
Omtentan i nationalekonomi fick jag resultatet på i måndags... underkänt igen :(. Inte kul... fattar inte vad som är så krångligt. Jag tycker jag förstår det jag läser men när jag ser tentafrågorna har jag ingen aning om vad det är för svar han vill ha. Det känns inget roligt att ligga efter med en kurs. Tänk om jag inte klarade civilrätten igår, då är det en kurs till som jag blir efter med och sen kanske det fortsätter så...
Nej, positivt tänkande... Jag klarade gårdagens tenta och nästa omtenta i nationalekonomi klarar jag. Nästa kurs kommer att gå jättebra och inte vara svår alls...

Nu ska jag ta och försöka få undan lite här hemma. Dammsuga, plocka undan, tvätta kläder, torka köksgolvet, det är en lång lista... jag kanske går ut i solen istället. Jag har en del att göra där också... plocka in pulkorna, skidorna, kratta, städa på verandan, fixa i rabatterna.... hmm,  jag har att göra, tur att jag är ledig i flera dagar :-). Men jag ska väl göra annat under helgen också, så jag får se hur mycket jag hinner med.
Jag ska iallafall på massage sen... gôtt! Efter att ha burit den tunga lagboken i flera veckor och suttit böjd över böckerna (i kanske inte så ergonomiska ställningar) ska det bli skönt att mjuka upp musklerna lite och få fart på cirkulationen.

Ha en skön solig dag!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja du, det är allt bättre ju yngre de är när de får vattenkoppor. Själv var jag 7 och minns inte att jag såg ut så som Äldsta gör nu.

2009-04-30 @ 10:49:25
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0