Tidsoptimisten slår till

Idag fick jag för mig att "slänga ihop" några sockerkakor. Det går snabbt, tänkte jag. Jag kan ju baka småkakor också. Skurna kakor går fort. Satte sockerkakorna i ugnen och satte igång med "småkakdegen". Det gick snabbt att röra ihop men det blev lite för mycket mjöl så det ville inte bli någon deg, så det tog lite längre tid än jag menat. Sen skulle de rullas till rullar och läggas kallt ett tag.
Min ambition var att när sockerkakorna var klara skulle småkakorna gräddas, men så blev det så klart inte. När jag tog ut sockerkakorna la jag rullarna kallt. Så kakorna fick vänta. Men dem gräddade jag senare på eftermiddagen.
Nu har jag iallafall sockerkakor till F-1:ans brödbasar klara.

Kommentarer
Postat av: Christina

Duktig du är! Jag vill baka men det blir aldrig av... har tex köpt saffran i två år på rad utan att baka upp det... fast att jag älskar lussekatter! Det handlar om prioritering... jag vet. Jag vill så mycket men det blir nästan inget.

2008-12-08 @ 23:05:02
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Monica

Du kan använda "gammal" saffran. Jag köper också varje år men det är nästan lika gott att köpa lussekatter.

2008-12-12 @ 23:01:47
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0