Sista dagen av året 2008

Det är väl nu man ska tänka igenom året som gått och tänka framåt på året som kommer.
Året som gått har väl varit som vilket år som helst och året som kommer blir nog likadant. Så, då var den sammanfattningen gjord.
Börjar man tänka igenom året så kanske man kommer på något man gjort utöver det vanliga men oftast går vi i samma spår här hemma. Inga avvikelser och inga drastiska händelser.
Kanske ska ha det som nyårslöfte? Att bryta "traditioner" och hitta på något nytt? Nja, jag vet inte, ibland är det bra att veta vad man har/får (bekvämt).
Jag tror aldrig jag givit ett nyårslöfte. Jag har iallfall aldrig hållit något, det är jag säker på, för då skulle jag kommit ihåg att jag avgett ett löfte. Jag ska inte avge ett i år heller, för jag har nog världens sämsta karaktär. Möjligtvis löfte om att jag ska äta mer godis, motionera mindre och slappa mer. Det är löften jag kanske skulle kunna hålla.

Det här med att allt ska vara "same procedure as last year" anammar vi här i min familj. ( Måste kolla på Grevinnan och Betjänten 19.45 ikväll). Varje nyår äter vi Toast Skagen till förrätt, fläskfilé och hasselbackspotatis till varmrätt. Efterrätten har varierat mellan glass eller fruktsallad. I år menar jag att byta ut hasselbackpotatisen till potatisgratäng! Wow, vilken ändring. Eller kanske vi åker bort ikväll (jätteförändring). Vi får se vad det blir. Raketer kl. 00.00 är iallafall ett måste som jag inte tänker ändra på.

G O T T  N Y T T  Å R  ! ! !

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0