Nattvak

Det blev sent ikväll...igen. Nu har jag varit uppe sent ett antal kvällar på rad så nu blir det svårt att vända tillbaka dygnet sen. En natt fick jag skynda mig att lägga mig innan sambon skulle upp och arbeta.

Det värsta är att ungarna också har varit uppe till sent. Det är värre att "vända" dem. de blir sura och griniga och går inte att tala med ( hmm... det gäller kanske inte bara barnen). Det är så mycket även de vill göra och hinna med. Man missar ju tid när man sover! Men sömnen är viktig, men jag har svårt att inse det ibland. Jag kan erkänna att vissa nätter sover jag inte många timmar, men  det kommer igen sen. "Förlorad sömn kan man aldrig ta igen", har någon sagt men det tror jag att man kan, för vissa dygn kanske jag sover mycket och jag tror att jag sover ikapp då.

Nu senaste timmarna har vi grejat med datorn. Skaffade mobilt bredband nyligen som vi inte testat än, som vi var tvungna att ta med oss hit upp (vi är hemma hos mamma och pappa) och testa. Det fungerade faktiskt. Vi var lite fundersamma men mamma har sagt att hon har haft täckning iallafall på en viss plats på köksbordet. Jag kanske ska förklara att här är det radioskugga. Radion får man inte in och det är knappt täckning på mobiltelefonen. När man väl får täckning gäller det att stå stilla.

Täckning fick vi iallafall och kopplade upp oss. Lite trögt går det men om vi undviker sidor med mycket bilder går det bra. Nu har jag flyttat mig från köksbordet och upp på mitt gamla flickrum och det fungerar även här.

Just nu gör jag något jag aldrig gjort i en säng förut...


???


...jag har datorn med mig som sängkompis, och det har jag aldrig haft förut och det ska inte bli någon vana. Anser att sovrummet ska vara datafritt (men nu är vi ju inte i vårt sovrum så då räknas det inte).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0