Julnöje...

När det är jul brukar jag lägga pussel. Sambon tror det är för att det är enda gången på året som "salsbordet" är tomt (vilket inte är sant, för det kan vara tomt vid andra tillfällen också). Jag påstår att det är för att allt är städat så jag behöver inte gå och städa och plocka så mycket. Men det märks att med två barn får jag mindre tid. Började lägga ett ifjol (eller året före, kommer inte riktigt ihåg) som jag var tvungen att lägga klart först innan jag kunde börja på ett nytt nu iår. Men nu har jag börjat, så jag får se om jag blir klar den här julen. Annars har jag ju en pusselmatta, vilket är jättebra för då kan jag lägga undan pusslet om jag behöver platsen (eller tröttnar). Förut hade jag en skiva som jag hade pusslet på men den tog plats och blev dammig (om jag la den under soffan).



Kommentarer
Postat av: Christina

Jag är ingen pussel-männska... har nog för dåligt tålamod. Men jag gillar att brodera! Då följer man ju en instruktion... he, he. Har inte broderat på många år, man kanske skulle börja igen.

2008-12-29 @ 13:59:01
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Christina igen

Men min mor & syster gillar oxå pussel så jag vet hur INNE de brukar bli i sina. Antar att du gillar korsord oxå? Verkar höra ihop? Jag fixar inte korsord heller... men ge mig en instruktion till en komplicerad IKEA-möbel. DET gillar jag att skruva ihop!

2008-12-29 @ 14:01:39
Postat av: Monica "Commandoran"

Jajamänsan, korsord gillar jag också. (Brukar vara bra sömnmedel på kvällen när jag lagt mig). Men jag brukar också brodera korsstygn (vilket inte jag heller gjort på många år).

2008-12-29 @ 21:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0