Julafton är till ända

Nu är julafton över för den här gången. Mycket mat och mycket klappar blev det. Tomten kom också på besök. Ingen av ungarna har någon gång nämnt att de vet vem tomten är eller gissat vem det är. Så jag har ju trott att de tror på tomten;). Men i år kom sonen helt plötsligt underfund om han han visste vem som var tomte. Men vi försökte ju tala om att det var den riktiga tomten (han är snart 10 år så jag tror inte att den övertalningen gick så bra). Men förhoppningsvis kan han hålla det för sig själv och inte tala om för lillasyster och kusinerna.



Det blev många klappar till barnen! Alla barnen fick en varsin hög, nej, jag menar varsitt berg av julklappar. Jag hann ta kort på dem innan de slet upp klapparna.

    
    

Mina klappar syns i fåtöljen och sambons (som skymtar fram bakom dottern) står uppradade vid dörren bredvid honom. så vi blev inte utan vi heller.
Alla fick någonting. Hunden fick ett nytt tuggben när han kom in för kvällen, men först var han ju tvungen att nosa överallt ifall någon hade råkat spilla något på golvet.



Imorgon bär det av norröver hem till min släkt, så då blir det väl som en julafton där också. Vi ska äta hos farmor och sen åker vi till mamma och pappa och delar ut klappar där.
Jag tror att vi ska äta hos farmor iallafall. Eventuellt skulle vi hoppa över det eftersom hon tycker det blir lite för mycket, men det har hon ALDRIG sagt (om man frågar henne) så än så länge ska vi väl vara där. Vi har talat på knytkalas men jag har inte fått något tilldelat så jag hoppas att de inte bestämmer det imorgon för då är det lite väl sent att fixa till något. Men jag kan ju ta med allt som blev kvar här, för det räcker nog till några iallafall.

Avslutar med en suddig bild av ett "juligt" rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0