Fyra personer och en toalett...

Jag vill ha ett till badrum...NU!!!
För det mesta har vi klarat oss med en toalett/badrum. Men de mornar som vi går upp samma tid allihop blir det problem. Vi får kissa och borsta tänderna om vartannat. Då brukar det vara trångt. Ingen får sitta längre än nödvändigt för då hinner inte alla med det de ska. "Gå upp tidigare då" tänker ni säkert. Nu är det så att vi är alla morgontrötta så det brukar bli lite ont om tid på morgonen. 
Detta gäller mest de dagar vi går upp före klockan sex, för då ska alla iväg samtidigt. Det är bättre de dagar barnen ska åka skolbuss, för då ska vi iväg olika tider. 

Samma på kvällen. Då ska barnen gå på toan, borsta tänderna och ev. duscha. Då bara tjafsar de och det tar längre tid än det borde. Tänk om vi haft ett badrum till! Då hade de kunnat göra sig iordning på varsin våning och jag kanske skulle slippa allt tjafs morgon och kväll. "Mamma, han gör si" och "mamma, hon gör så". (Det är väl det som kallas syskonkärlek.)

Ett badrum till och jag skulle få ett bättre liv!? Nja, kanske inte det skulle förändra så mycket, men det skulle underlätta.

Hoppas "någon" fattar vinken och förstår vad jag önskar mig i julklapp. (Annars går det bra med en ny bil, en utlandssemester eller något annat trevligt).


Kommentarer
Postat av: hmmmm

svart sittring blir dä braa

2008-12-10 @ 20:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0