Annandag jul...

... firar vi alla på lite olika vis. Jag och syster satt länge vid frukostbordet idag. Sambon fick knappt äta upp frukosten och borsta tänderna innan pappa drog iväg med honom till garaget för att jobba. Systers sambo och hans son och min dotter åt frukost sist. (Visserligen satt de inte själva eftersom jag och min syster fortfarande satt kvar). Sen drack vi kaffe innan frukosten var avklarad också. De flesta av oss tar det lugnt. Försöker få ut ungarna ett tag så att de lite mindre rastlösa (känner att de verkligen behöver det).
Sambon får vi väl inte se förrän ikväll någongång. (Han har en hård arbetsgivare, undrar om sambon får lön för det han gör idag? Tvivlar på det, för han ser det som ett nöje att skruva och fixa med lastbilen.)

Det blev ingen utgång på juldagen för mig iår. Brukar vara till Branäs varje juldag men i år ballade kusinen ur, så jag tyckte inte jag kunde åka alldeles allena. Ifjol var det bara hon och jag som skulle iväg men sambon blev med i sista stund. Pikade henne igår för att hon börjar bli gammal (hon är 7år yngre än jag) och inte orkar med. Så påstår de att jag är gammal och trist:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0