4:e december

Ett steg närmare julen.
Just nu känner jag mig helt slut och jag har knappt börjat julstöka. Det har varit långa dagar på skolan eftersom vi har haft två grupparbeten som ska vara klara denna vecka. Lämnat in ett och har ett kvar. Men det fick vi förlängt ända tills på onsdag så lite mindre panik har vi nu. (Ska försöka göra klart det i morgon iallafall).

Jag har iallafall gjort köttbullar ikväll. Hem-köttbullar är ett måste på julbordet. Annars äter vi alltid köp-köttbullar men till julen ska det vara hemlagade. Mmm... jättegott. Nackdelen är att de varar inte lika länge. En del hinner knappt bli färdigstekta innan de är borta. (Och det är inte de små "råttorna" som nallar av de goda köttbullarna.)

Nu är det bara att gömma undan dem långt ner i frysen så att de finns kvar till julaftonen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0