2:a Advent, 7:e december

Drygt två veckor kvar till julafton och jag har inte köpt någon julklapp än! Har inte städat än heller. Tidsoptimist är mitt andranamn. Jag hinner... tänker jag varje år. När det närmar sig julafton kommer paniken och jag blir lite lätt irriterad över allt och alla som är i vägen och som inte gör som jag ber dem om. (Lätt irriterad är en sanning med modifikation om man frågar sambon).
Jag planerar allt inne i huvudet och räknar ut vad jag ska göra och hur mycket jag hinner på en kväll, men det är ju inte alltid de planerna fungerar. För det mesta kommer det något annat i vägen eller så tar det längre tid än jag trodde. Men jag har fått upp julgardinerna i ett fönster! Så tidigt har jag aldrig fått upp dem förut. Nu är det bara fem fönster kvar. Sen är det bara resten av städningen och pyntningen kvar.

Men julstämningen är iallafall på topp med all snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0