1:a december

Nu börjar väntan inför julen. Det är inte bara barnen som har nedräkning. Men min nedräkning är om hur jag ska hinna allt. Fick i allafall upp adventsljusstakarna igår så nu är det julmysigt i fönstren. (Det är bara gardinerna som saknas men de kommer snart upp de också.)
Man tycker att det är så länge till julafton men snart så är vi där och då ska jag ha städat undan och pyntat och förberett en del julmat. Baka kanske jag också skulle försöka hinna med men det ligger långt ner på listan. Köpta pepparkakor går också bra. Julklappar måste jag också hinna att köpa men jag vet redan vad en del ska få så hoppas jag inte behöver springa och leta runt i alla affärer till de som jag inte har en aning om vad jag ska köpa. Ibland beställer jag på Internet (oftast när jag har gått och knôtt i affärer och tröttnat på att det är så mycket folk överallt).

Men först måste jag göra klart två grupparbeten och en tenta så det blir nog stressigt sista helgen innan jul.

Ska nog sätta på en julskiva så det blir lite julstämning.


Kommentarer
Postat av: Anna

ja, internet är allt bra det. du missade inget igår, knôkmycke fôlk.. gick och kikade lite och åkte sen hem och.. just det skickade iväg en beställning på internet på just en julklapp.

2008-12-01 @ 12:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0